انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید وزیر خارجه بحرین پس از ۱۳ سال وارد دمشق شد نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم
سرخط خبرها

از اعمال تحریم های جدید علیه ایران تا توقیف نفتکش ایرانی در یونان

  • کد خبر: ۱۱۰۳۰۵
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
از اعمال تحریم های جدید علیه ایران تا توقیف نفتکش ایرانی در یونان
آمریکا پس از آنکه در مذاکرات برجام، موانعی ایجاد کرد و حاضر به بازگشت کامل به توافق هسته‌ای نشد، حالا با اقدامات جدیدی از جمله توقیف نفتکش و اعمال تحریم‌های جدید، تنش بین کشور‌ها را افزایش داده است.

عرب هاشمی | شهرآرانیوز؛ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، در نشست داووس درباره مذاکرات احیای برجام بیان کرد: از ابتدای دور جدید گفتگو‌ها ایران ابتکارات متعددی را روی میز گذاشته است؛ اخیرا هم ابتکار جدیدی را روی میز گذاشتیم، ولی احساس می‌کنیم بایدن دچار بی تصمیمی شده است. امیدوارم طرف آمریکایی واقع بینانه برخورد کند.

ما باید در بازگشت همه طرف‌ها به برجام، از منافع اقتصادی برجام برخوردار شویم. باید عوامل فشار حداکثری ترامپ از میان برداشته شود. وی افزود: نمی‌شود به برجام برگشت، ولی ایران از منافع اقتصادی محروم مانده و عوامل فشار حداکثری ترامپ باقی بماند. بایدن باید تصمیم بگیرد؛ ما برای رسیدن به توافق خوب و پایدار متعهدیم. برنامه هسته‌ای ما صلح آمیز است.

پنجره دیپلماسی را باز نگهداشته ایم و امیدواریم در صورت نگاه واقع بینانه آمریکا به توافق برسیم. منافع ملی آمریکا ازسوی صهیونیست‌ها به گروگان گرفته شده است و ادله زیادی در این زمینه وجود دارد. اما طرف آمریکایی در روز‌های گذشته، اسامی ۱۰فرد که اتباع کشور‌های مختلف از جمله ایران، ترکیه و افغانستان هستند و ۹ شرکت مستقر در هنگ کنگ، لبنان، چین، ایران، روسیه، کره جنوبی و امارات را در فهرست تحریم جدید خزانه داری آمریکا قرار داد و یک نفتکش را هم در یونان توقیف کرد.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرگزاری «فارس»، وزارت خزانه داری آمریکا امروز چهارشنبه، اسامی چند فرد و شرکت را که ادعا کرده بخشی از یک شبکه بین المللی به منظور درآمدزایی برای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب ا... هستند، در فهرست تحریم قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای، ضمن طرح اتهام‌های اثبات نشده تصریح کرده است: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری، یک شبکه قاچاق نفت و پول شویی را که تحت هدایت مقام‌های نیروی قدس سپاه پاسداران قرار دارد، در فهرست تحریم قرار داده است. این شبکه، فروش صد‌ها میلیون دلار نفت ایران را برای نیروی قدس و حزب ا... تسهیل کرده است.»

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین ادعا کرده این شبکه مورد حمایت نهاد‌های اقتصادی روسیه قرار دارد و یکی از عوامل اصلی تولید درآمد نفتی برای ایران بوده است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: ایالات متحده آمریکا کاملا به پاسخ گو کردن ایران برای حمایتش از نایبان تروریستی و بی ثبات سازی خاورمیانه متعهد است. او اضافه کرد: با آنکه ایالات متحده آمریکا کماکان به دنبال بازگشت به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک است، ما تردیدی در هدف قرار دادن کسانی که درصدد فراهم کردن حمایت‌های مالی برای نیروی قدس یا حزب ا... باشند، نخواهیم داشت.

توقیف نفتکش ایرانی در یونان با درخواست آمریکا

تحریم‌های جدید برخلاف ادعا‌های آمریکا درباره داشتن حسن نیت در مذاکرات با ایران است و آمریکا علاوه بر آن، با درخواستی که ازسوی دادگستری خود به یونان ارائه کرده است، یک نفتکش را هم توقیف کرد. دولت یونان روز گذشته اعلام کرد ۱۱۵ هزار تن نفت خام ایران را که پیش‌تر توقیف شده بود، به آمریکا تحویل می‌دهد. مقام‌های پلیس بندری یونان گفته اند که این تصمیم پس از درخواست دادگستری آمریکا و درراستای اجرای تحریم‌های این کشور علیه ایران و روسیه انجام می‌شود. گارد دریایی یونان روز ۱۹آوریل نفتکش حامل این محموله را در کناره جزیره اویا توقیف کرد. به گفته سخنگوی پلیس بنادر یونان، هزینه تحویل کشتی توقیفی از ایران گرفته می‌شود.

احضار کاردار سوئیس

در پی این اتفاق، کاردار سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا، برای ابلاغ مراتب اعتراض شدید ایران به دولت آمریکا به وزارت امور خارجه ایران احضار شد. کاردار سوئیس اعلام کرد مراتب را در اسرع وقت به مقامات آمریکا منتقل خواهد کرد.

آمریکا، مادرخوانده گروه‌های تروریستی است

همچنین سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به تحریم‌های اعلام شده جدید ایالات متحده علیه اتباع جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که ایران همواره کابوس گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه بوده است. سعید خطیب زاده افزود: طبیعی است دولت آمریکا به عنوان مادرخوانده این گروه‌های تروریستی، از هیچ تلاشی برای حمایت از آن‌ها خودداری نکند، کما اینکه از سال‌ها پیش، تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی را علیه مردم ایران و فرزندان سپاهی آن‌ها تحمیل کردند و در زمان ترامپ، بزدلانه دست به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی زدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->